Softline Group Northern Europe // Over ons // Nieuws // Persbericht

Softline Solutions is wederom Great Place To Work Certified!

Nieuwegein, 29 september 2021 – Great Place To Work Nederland onderzoekt de mate van vertrouwen, trots en plezier binnen organisaties. Op basis van de resultaten van het medewerkersonderzoek wordt gekeken of er is voldaan aan de criteria voor goed werkgeverschap. Alleen organisaties die de vereiste score behalen mogen direct de titel Great Place To Work Certified dragen.

De afgelopen anderhalf jaar is voor iedereen een uitdagende periode geweest, zowel zakelijk als privé. Ik ben er dan ook bijzonder trots op dat wij ons ook gedurende deze periode waarbij elk teamlid 100% thuisgewerkt heeft, wederom een "Great Place to Work" mogen noemen en wij voor het tweede jaar op rij gecertificeerd zijn! De uitdaging waar we nu gezamenlijk voor staan, is het definiëren van het nieuwe normaal. Een nieuwe balans tussen thuiswerken, werken op kantoor en op locatie bij klanten, waarbij we vasthouden aan onze bedrijfscultuur en waarden", aldus Dennis Montanje, Managing Director Softline Solutions Northern Europe.

René Brouwers, directeur van Great Place To Work Nederland: "Goed werkgeverschap is de weg naar organisatiesucces – dat is de overtuiging van Great Place To Work Nederland. Organisaties die een cultuur van vertrouwen, trots en plezier hebben, presteren beter. Hier als organisatie in uitblinken is een prestatie. Een prestatie om trots op te zijn en een prestatie die aandacht verdient.Brouwers over het onderzoek: “Wij vragen de mening van medewerkers op vijf waarden: geloofwaardigheid, respect, eerlijkheid, trots en kameraadschap. Die waarden zijn gekoppeld aan prestaties. Deze aanpak hanteren wij wereldwijd in 60 landen bij jaarlijks ruim 7.000 organisaties.”

Over Great Place to Work:

Al 35 jaar helpt Great Place To Work organisaties met het vergroten van vertrouwen op werkvloer: het meest fundamentele element van een succesvolle organisatie. Het onderzoek van Great Place To Work geeft inzicht in de beleving van medewerkers, de manier van samenwerken en het leiderschap binnen een organisatie. Great Place To Work geeft op basis hiervan verbeterpunten voor een sterke organisatiecultuur en begeleidt in de opvolging hiervan. De internationale organisatie werkt met bedrijven, non-profitorganisaties en overheidsinstanties in 60 landen op alle continenten.

Via erkenning van goed werkgeverschap streeft Great Place To Work Nederland ernaar om organisaties te stimuleren hun mensen op de eerste plek te zetten en daarmee om nog meer mensen de kans te geven om te kunnen werken bij een geweldige werkgever.

Over Softline Group:

Softline Group is een pan-Europees en wereldwijd opererend IT consulting organisatie, dat zich richt op IT Asset Management, Information- and IT-Security, Cloud & Future Datacentre en Digital Workplace. Het hoofdkantoor van de groep is gevestigd in Duitsland, met kantoren in Leipzig, Wolfsburg en Aschheim (München), evenals in Nederland (Nieuwegein), België (Antwerpen) en het Verenigd Koninkrijk (Londen).

De Softline Groep biedt haar klanten geïntegreerde oplossingen om Compliance, Control & Cost Savings voor hun IT te realiseren. De Softline Groep groeit duurzaam en heeft zich ontwikkeld tot een wereldwijd erkende consultancy organisatie. De groep is meervoudig bekroond en gecertificeerd implementatiepartner voor tal van software publishers en erkend door Gartner als "Challenger" in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ for SAM Managed Services.

In april 2021 heeft de in Londen gevestigde Softline International Group een meerderheidsaandeel verworven in Softline AG, waardoor een sterke gezamenlijke wereldwijde groei mogelijk is.

Op de afbeelding hierboven, links: Patrick Mesman, Manager HR. Rechts: Dennis Montanje, Managing Director Softline Group Northern Europe.