ServiceNow
Softline is een van de weinige gespecialiseerde Software Asset Management partners van ServiceNow wereldwijd, die organisaties helpt om het meeste uit hun SAM Professional module te kunnen halen. De implementatie van SAM Pro profiteert substantieel van de activiteiten die al ondernomen zijn bij de implementatie van andere ServiceNow modules en creëert synergie tussen ServiceNow SAM Pro en eerdere investeringen in modules zoals ITSM, ITOM en ITBM. Een perfect voorbeeld van synergie is de herbruikbaarheid van data, waardoor consistentie wordt gecreëerd en tegelijkertijd de inspanningen en kosten worden gemaximaliseerd. Het ITAM team kan bijvoorbeeld meeliften op asset discovery door IT Operations Management Discovery (ITOM Visibility). Op deze manier kan een organisatie het aantal 'point solutions' verminderen door een 'single system of action' te gebruiken. Dit heeft een aanzienlijke impact op de TCO voor SAM.
Softline & ServiceNow: Better together
Sinds de start van het partnerschap hebben ServiceNow & Softline samengewerkt aan tal van internationale projecten, door heel Europa, en hebben we gezamenlijke evenementen en webinars georganiseerd om de markt te informeren en onze gecombineerde kracht te tonen.
Aangezien alleen het implementeren van een SAM tool niet voldoende is om Compliance, Control & Cost savings te realiseren, hebben organisaties een gespecialiseerde SAM partner naast zich nodig om het meeste uit hun investering te halen. En ServiceNow erkent dat. In augustus 2020 ontving Softline de 'Premier Partner' status van ServiceNow, wat staat voor een sterk en gecertificeerd team met expertise op het gebied van ServiceNow SAM Pro.
Lees meer over het partnership tussen Softline & ServiceNow.
Waarom ServiceNow ITSM-klanten het gebruik van ServiceNow SAM & ITAM zouden moeten overwegen
Veel organisaties met een ITSM practice, zouden het kostenbesparingspotentieel dat Software & IT Asset Management te bieden heeft kunnen mislopen. Als bestaande ServiceNow gebruiker die streeft naar het implementeren of verbeteren van de bestaande SAM implementatie, zou de ServiceNow ITAM module bovenaan uw lijst moeten staan.
Hoogtepunten van dit eBook zijn:
- Kostenbesparing met ServiceNow
- Realiseer Compliance, Controle & Cost Savings door SAM & ITAM op een gestructureerde manier te implementeren, beheren en continu te verbeteren
- De voordelen van SAM Pro in kaart brengen met de verdiepingen van het Softline House of ITAM®
- Softline SAM Performance Dashboard app voor ServiceNow
- Kostenbesparingen realiseren door de 7 categorieën van potentiële besparingen gte implementeren, gedefinieerd door Gartner
- Application Portfolio Management: implementatie van een van de zeven potentiële besparingselementen van Gartner
- Licentiemanagement in ServiceNow
- ServiceNow release overzicht
ServiceNow SAM Pro
SAM Pro is de module van ServiceNow voor Software Asset Management. Het draait op een 'single architecture' platform (het Now Platform®), waardoor snellere resultaten mogelijk zijn om de uitgaven en licence compliance risico's te verlagen. Met de Quebec release is de bekende SAM Pro module gesplitst in twee licentie typen: SAM Professional en SAM Enterprise.
SAM op hetzelfde platform draaien is een gamechanger voor toekomstige gebruiksscenario's, omdat u de problemen, processen en gebeurtenissen kunt signaleren voordat u ook maar non-compliant wordt. Beperk hoge 'true-up' kosten en verspilde uitgaven. Door gebruik te maken van het platform dat u al heeft, kunt u sneller SAM resultaten bereiken.
- Breng ITAM naar een hoger niveau met de enige single-platform oplossing om kritieke asset data in het bedrijf te brengen via digitale workflows
- Beperk risico's met een enkele, realtime weergave van implementaties zonder licentie, opties voor re-harvesting en bruikbare softwareposities per publisher
- Verlaag de uitgaven voor software en cloud door het gebruik te optimaliseren met workflows voor herverdeling, en om toekomstige aankopen te optimaliseren voor on-prem en cloud-based services
In de Quebec release zijn er meerdere nieuwe features toegevoegd aan ServiceNow Software Asset Management.
Hardware Asset Management
In de Paris release van ServiceNow is een geheel nieuwe Hardware Asset Management (HAM) module toegevoegd aan het ServiceNow platform. HAM biedt meer zichtbaarheid van de asset omgeving en automatiseert de IT levenscyclus op één platform.
Zoals u in deze blog kunt lezen, zijn de kenmerken van de HAM-module onder meer:
- Hardware normalisatie
- Content Library: hiermee kunnen uw assets worden genormaliseerd naar één standaard, waardoor het makkelijker wordt om assets en gerelateerde configuratie items te beheren en te onderhouden.
- Levenscyclus data en kenmerken van fabrikant: levenscyclus data worden dagelijks aan de content library toegevoegd. Met levenscyclus data worden de hardwaremodellen gevuld met informatie over de pre-release, algemene beschikbaarheid, ”end of sales”, ”end of support” en ”end of extended support”
- Asset Lifecycle Automation
- Hardware Asset Order
- Hardware Bulk Stock Order
- Hardware Disposal
- Asset Tasks - Deploy, Swap, Retire
- Hardware Asset Dashboard: beheer eenvoudig uw hardware assets
- Mobile Asset Inventory Audit: met de ServiceNow mobiele apps kunnen uw magazijnbeheerders barcodes van de beschikbare assets scannen om te controleren of de status van die assets inderdaad is zoals geregistreerd in de CMDB
In de Quebec release zijn er meerdere nieuwe features toegevoegd aan ServiceNow Hardware Asset Management.