Softline Group Northern Europe // Over ons // Referenties // Customer story: Covéa Insurance

Customer story: Covéa Insurance

De interne servicedesk van het bedrijf werd bemand door slechts vier medewerkers, die wel 1.000 telefoontjes per dag afhandelden. Covéa Insurance moest daarom zijn oude servicedesk oplossing vervangen en zijn systemen moderniseren. Sommige processen, zoals inkoop, waren tijdrovend en moesten worden gestroomlijnd en geautomatiseerd. Door ServiceNow IT Service Management te combineren met ServiceNow IT Asset Management kan het bedrijf meer processen centraliseren op één enkel platform. ServiceNow ITAM helpt audits te vereenvoudigen door snellere toegang tot gegevens en een betere zichtbaarheid van de IT omgeving om compliance te garanderen.

Het vinden van de juiste partner

Om de implementatie te stroomlijnen, werkte het team samen met partner Softline Solutions om ITSM te optimaliseren, terwijl ServiceNow deskundige begeleiding bood op het gebied van ITAM om ervoor te zorgen dat de oplossing voldeed aan de bedrijfsvereisten van Covéa Insurance. "Het vinden van de juiste partner is essentieel voor het bereiken van je doelen," merkt Deborah op. "Hoewel we nog vroeg in ons ServiceNow traject zijn, verwachten we besparingen op software, efficiencyverbeteringen en een vermindering van het aantal support calls."

Het uit te voeren werk

Support desk oplossing vervangen en Asset Management stroomlijnen

De oplossing

De ServiceNow oplossingen die werden gebruikt:

  • ServiceNow IT Asset Management
  • ServiceNow IT Service Management

Het eindresultaat

  • £450K+ geschatte ROI voor Asset Management in het eerste jaar
  • £810K geschatte kostenbesparing in compliance in het eerste jaar
  • Snelle toegang tot data
  • Betere zichtbaarheid van IT omgeving
  • Verbetering van compliance, vereenvoudiging van audits

OVER Covéa insurance

Covéa Insurance, de Britse tak van de grootste Franse onderlinge verzekeringsgroep Covéa, biedt 2,1 miljoen klanten commerciële verzekeringen, motorrijtuigenverzekeringen, vermogensverzekeringen, eigendomsverzekeringen, huisdierenverzekeringen en beschermingsverzekeringen, en heeft 2.000 medewerkers verspreid over acht kantoren. De Covéa groep heeft een “Standard & Poor's 'AA- Stable' rating”.

Softline & ServiceNow

Softline is wereldwijd een van de ServiceNow’s few specialised Software Asset Management partners globally, om organisaties te helpen de meeste waarde uit hun SAM Professional module te halen. Softline werd beloond met de status van ServiceNow Premier Partner, wat staat voor een sterk en gecertificeerd team met expertise op het gebied van ServiceNow SAM Pro.